Even een kleine update - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Vallerie Harman - WaarBenJij.nu Even een kleine update - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Vallerie Harman - WaarBenJij.nu

Even een kleine update

Blijf op de hoogte en volg Vallerie

10 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Vryburg

Hallo allemaal,

Naar een erg lange tijd heb ik de moed maar weer bij elkaar gehaald om op deze saaie zondag weer een verhaaltje te typen. Ja, jullie lezen het goed.. saaie zondag. De weekenden zijn hier niet echt leuk. We kunnen geen kant op en dan zijn 2 dagen erg lang. Vooral als je alle berichtjes op twitter en facebook zaterdags avonds leest dat iedereen lekker gaat stappen! Pfoei, dat missen we wel erg hoor! Eens kijken of ik nog wat interessants kan vertellen voor mijn lieve lezers. (haha)

3 weken (23 feb) geleden hebben we een sportdag gehad in Vryburg. Toen we aankwamen viel er gelijk een baksteen van onze schouder. Alles was goed geregeld, mooie velden en ze begonnen elke wedstrijd op tijd! Ondanks dat was het een ontzettend lange dag van half 8 tot 4 uur. Ik had 5 hockey teams die ik moest aanmoedigen. Meisjes U/14, U/17, U/19 en Jongens U/17, U/19. De teams hebben aardig goed gespeeld dus ik kon een trotse coach/trainer zijn!

Vorige week zondag hebben we een trouwerij gehad van een zoon van één van de leraressen hier. Hartstikke leuk om een keer mee te maken natuurlijk. (dachten we) pff maar wat een lange dag! Als eerst kwam het stel al 2.5 uur te laat. Daarna ging iedereen aan een tafel zitten en werd er 3 uren achter elkaar gepraat. Helaas was het in hun eigen taal (zwanas) dus was er geen knoop aan vast te binden. Toen kregen we eindelijk wat te eten en daarna wisten we gauw de uitgang te vinden.
Afgelopen vrijdag zijn we bij een netball cursus/training geweest. Het was in totaal heen/terug 9 uren rijden en de cursus/training duurde maar 2 uren. Je zult nu wel weten hoe wij ons hebben gevoeld die dag. BAH!

Aankomende woensdag hebben we weer wedstrijden met de junioren en zaterdag met de senioren.

We moeten nog even knallen tot volgende week woensdag en dan hebben we lekker 2.5 week vakantie! En komen onze ouders ook eindelijk! We hebben ontzettend veel zin om even lekker weg te gaan en wat van het land te gaan zien.

Voor de rest zijn de weken hier eigenlijks steeds hetzelfde. Ik hoop de volgende keer een interessanter verhaal te plaatsen !

Liefs en zonnestralen uit afrika!

  • 10 Maart 2013 - 17:29

    Riemkje:

    Wat een heerlijke tijd heb jij daar....en die saaie weekenden, met die kou van hier is er in Nederland
    ook niet zoveel te beleven. Lekker bij de kachel....:-)
    Maak er nog een leuke tijd van en leuk dat je vader komt. Ik heb je moeder laatst nog een tijd in de winkel gesproken, moest even uitleggen hoe ik jou kende....leuk hè!
    Nog veel plezier en lieve groet uit Tjerkwerd. Riemkje
    Zal binnenkort weer spinnen, door mijn werk was dit steeds niet mogelijk!! Pas om kwart over 6 thuis,
    dus dat ging ik allemaal niet redden.

  • 10 Maart 2013 - 21:07

    Gretha:

    Lieve Vallerie,

    Wat leuk om weer een verslag te lezen. Voor jou misschien niet spannend, maar voor je trouwe fans altijd bijzonder je verhalen te lezen. Aan je foto's te zien vermaak jij je goed en voel je je daar aardig thuis. Gelukkig maar. Nog even en je vader komt bij je. Nick hoopt ook gauw je op te kunnen zoeken. Ik blijf je volgen.
    Blijf genieten en maak vooral veel foto's voor ons.

    Heel dikke kus van ons, X

  • 12 Maart 2013 - 15:40

    Pietiewestra:

    Hallo Vallerie.

    Jammer van die saaie weekenden.Ik heb je Zondag wel gemist,op de verjaardagen
    bij de fam. Visser. Maar ze bewaren vast nog wel een taartje voor jou.
    Zoals ik begrepen heb krijg je straks bezoek van je vader(opa Frits) ha. ha..
    Ik vond het een mooi bericht,en jij wordt natuurlijk ,
    Tante. Leuk Vallerie. Ik hoop dat jullie nog en leuke tijd hebben.
    Groetjes van oma Pietie.

  • 13 Maart 2013 - 20:49

    Arno:

    Hallo lieve Vallerie,


    Als eerste willen we jou feliciteren tant Vallerie met de zwangerschap van jou schoonzuster en broer.
    Hoe gaat het daar in het verre Afrika, nog even wachten en dan is je vader daar ook.
    Het gaat hier allemaal prima, alleen het is erg koud. Iedere avond vriest het en af en toe valt er sneeuw. Ik hoop dat het warmer wordt, want dan kan ik kivietseieren zoeken. Aldert heeft twee weken geleden met 12-0 verloren met voetbal van Bastiaan. Die uitslag gaan we snel vergeten.
    Wij wilen jou al vast een hele fijne tijd met je vader toewensen. Oja met onze nieuwe hond gaat het uitstekend, hij luisterd heel erg goed.

    Liefs Arno, Anita, Aldert en Femke.

  • 29 Maart 2013 - 23:52

    Moeder Van R.:

    Hallo vallerie,

    Op het verjaardagsfeestje van onze Raisa, hoorde ik van Nick dat jou reisverslagen op
    deze site te vinden waren.
    Dus ik heb inmiddels alles gelezen en blijf jou nu dan ook volgen.
    Wat een indrukken doe je op. En wat zul jij straks alles wat je hier hebt achtergelaten
    weer enorm gaan waarderen.
    Niet alleen het grote en/of luxe maar ook juist die kleine dingen.
    Meisje blijf genieten van alle ervaringen die je op doet. Voor je het weet, sta je weer
    op de Friese bodem en wordt je weer meegesleept in de dagelijkse beslommeringen hier.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

    Liefs, moeder van R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Vryburg

Vallerie

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 9893

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 01 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: