Vakantie enz. - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Vallerie Harman - WaarBenJij.nu Vakantie enz. - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Vallerie Harman - WaarBenJij.nu

Vakantie enz.

Blijf op de hoogte en volg Vallerie

23 April 2013 | Zuid-Afrika, Vryburg

Morre morre ! (goeiemorgen )

Zo dat is alweer een hele lange tijd geleden dat hier een verhaaltje is komen staan. We zijn nu alweer met onze 3de week bezig naar de vakantie. Wat gaat de tijd snel hier. Nog maar 5.5 week en we staan alweer op de nederlandse bodem.

We hebben echt 2.5 super vakantieweken gehad. Op de dinsdag rond 6 uur kwamen Laura haar ouders aan, de woensdag was de afsluitende dag. Dus naar de kerk voor een afsluitende dienst en de rapporten uitdelen aan onze tutor groep. Deze ochtend kregen wij erg veel reacties; jullie gaan toch niet naar huis, komen ze je ophalen, we willen niet dat jullie gaan.. en ga zo maar door. Erg leuk om te horen, maar nu is echt wel duidelijk dat het afscheid erg zwaar gaat worden over 5.5 week!
We zijn de donderdags vertrokken naar hartenbeespoort, daar hebben zijn we 2 nachten geweest. Daarna zijn we voor 4 nachten in hezyview geweest, waar we 1 dag in het krugerpark zijn geweest. Ook daar heb ik mijn angst overwonnen en de bigswing gedaan! Echt super super gaaaaaf!!!!!

De woensdag kwam dan eindelijk papa, wij hebben hem opgewacht bij een macdonalds, snel afscheid genomen van laura en haar ouders (tranen in de ogen met afscheid nemen van laura, want ja we zagen elkaar 2 dagen niet!) Toen stapte we in de bus en gingen we door naar het Kruger park daar hebben we 3 super dagen gehad. Sochtends heerlijk ontbijten met de zon opgang. De vrijdags zijn we weer terug in het hotel in Johannesburg gebracht waar laura op ons zat te wachten. De volgende dag hebben we onze luxe auto opgehaald en zijn we naar vryburg gereden. Daar hebben we savonds een heerlijke braai gehad bij klaas-jan, en daarna hebben we papa het uitgaansleven nog laten zien. Wat een geweldige avond haha. De volgende dag zijn we naar augrasbies faills gereden. We waren luxe hotels met eigen badkamer en alles gewend. Toen we hier aankwamen schrokken we toch wel even heel erg. Er stond letterlijk en figuurlijk een kabouter op ons te wachten, hij leidde ons rond en bracht ons naar een kamer. Een ontzettend kleine kamer waar net 3 bedden in pasten, en een gemeenschappelijke douche. We ploften op onze bed neer en keken elkaar aan wat moeten we hier 4 dagen.. we hebben ons maar snel opgefrist en zijn uit eten gegaan, daar bekwamen we een beetje en bestelde maar een lekkere rosé tegen de schrik. De volgende dag zijn we gaan raften, erg leuk en gezellig. Smiddags naar een stadje gereden voor de boodschapjes. En savonds weer uiteten. Die dag erna heeft papa sochtends een tocht gelopen en konden wij lekker uitslapen. Smiddags zijn we naar de watervallen geweest en een lange tocht gereden door bergen (erg saai) haha. De volgende dag zaten we erg vroeg in de auto terug naar ons vertrouwde plekje vryburg. Daar hebben we een nachtje geslapen en zijn de volgende dag nog naar Kimberly gereden voor 1 nacht. Smiddags bij de ‘Big Hole’ geweest en savonds geprobeerd ons geld terug te winnen in het casino maar helaas.. Die zaterdags zijn we terug gereden naar vryburg voor ons laatste avondje. Daar zijn we met Klaas-jan en zijn hele gezin uit eten geweest (totaal 9), erg gezellig en lekker. En de dag erna moesten we helaas alweer afscheid nemen van papa. En was onze vakantie alweer over. Wat ging te tijd snel!

Nu zijn we alweer druk bezig aan onze derde week. We zijn erg druk met van alles. Een sportdag organiseren voor 18 mei, onze 5 lessenreeks, onze eigen lessen en ga maar door. Maar natuurlijk blijft het allemaal nog erg leuk. Het weer werkt alleen helaas niet mee, de winter is in aantocht en het is erg koud sochtends en savonds. Dan lopen we al met de lange broeken aan en 2 dikke truien helaas. Afgelopen weekend was het in vrybrug de ‘Vryburg Show’. Daar zijn we vrijdag avond en zaterdag avond geweest. ( 9 graden, jaaa 9 graden brrrrrrrrrr!) Vrijdagmiddag komt dan eindelijk Nick hier! En wij hebben de mazzel dat we pas donderdag weer hoeven te beginnen dus een lekker lang weekend!

Dit was het wel weer voor nu, de foto’s komen later want ik had met mijn domme hoofd het fototoestel in de auto gelaten dus die ligt nu weer in nederland. Maar nick neemt hem weer mee terug!

Liefs vanuit het zonnige/koude Afrika!

• 23 April 2013 - 14:44

Gretha:

Hee meisie,
    Leuk weer je verhaal te lezen. Nog kleine zes weken en we zien je weer. Het gaat dan ook wel weer snel. Dat het 's nachts en 's morgens zo koud is, dan had ik niet verwacht. Zijn je lange broeken en truien niet voor niets mee gegaan.
    Vrijdag is het zover... Donderdag nemen wij afscheid van Nick en dan tref jij hem vrijdag. Wat zal je hier naar uitzien. Nick kan niet wachten. Heel leuk voor jullie om samen ook Afrika mee te maken. Wij doen het met de foto's. We skypen dit weekend even. Geniet nog lekker van je avontuur!!
    Liefs en dikke zoen, Gretha

• 26 April 2013 - 12:59

Pietie Westra:

Hallo Vallerie.

Je reisverslag gelezen. Wat leuk om je vader te laten zien,
    waar je zit en waar je mee bezig bent.
    Geweldig lijkt me dat om dat mee te maken.
    Morgen ga ik naar Bolsward voor de verjaardag van Mireille.
    en zie ik ook jouw vader en moeder, en dan hoor ik nog wel meer
    verhalen denk ik. Vallerie ik wens je nog prachtige weken daar.
    Groetjes van oma Pietie.

• 29 April 2013 - 21:09

Heleen:

Hallo Vallerie,

Eindelijk even een berichtje van mij.
    Je weet ik doe het me vaak niet aan tijd om even te tikken.
    Bij onze dino's zit de laptop niet vast op schoot.
    Morgen zit ik lekker bij je moeder aan een oranje tompoes de inhuldiging van WA te zien.
    Hopelijk wat mooi weer en dan lekker een terrasje pakken.
    Hoe staat het leven daar in Afrika?
    We horen allerlei goede berichten en dat je het reuze naar de zin hebt.
    Je vader heeft een reis van zijn leven beleefd, en raakt er maar niet over uitgepraat.
    Bij jou in Afrika wordt het kouder, maar wij wachten hier op een beetje zomer.
    Het is nog steeds te koud.
    Ik heb begrepen dat het aftellen nu is begonnen, en dat je na een niet al te lange tijd weer terug vliegt
    naar ons kikkerlandje.
    Kan niet wachten op je spannende verhalen en natuurlijk op een dikke knuffel.
    Val het gaat je goed en tot horens. dikke knuf van ons allen. xxx Heleen.

• 17 Mei 2013 - 16:23

Pietiewestra:

17 mei.
    Hallo Vallerie

Ik wil je even bedanken, voor de mooie kaart, die ik van jou heb
    gekregen. Lief van jou om dat te doen.
    Jou tijd in Zuid Afrika schiet aardig op.
    Ik ben erg benieuwd naar de fot,os..
    Morgen komt Wies bij mij, en dan gaan we een nacht naar Bolsward,
    Om de Pinksterdagen te vieren. Ik wens je nog een paar mooie weken.
    Tot dan.
    Liefs van Oma.